18.nap Poo-San Esteban de Leces

Erősen borongós reggelt, igazi áztató esős időjárás váltotta fel. Egyre nehezebben haladtunk az esőkabát alá bújva, a sárosodó talajon. A térkép szerint a partvonalat követtük, de orrunkig sem láttunk a sűrű esőben, azonban az illatokat éreztük, a megszokott erdő illat mellett az egész környéket az eukaliptuszok aromája járta át.

Ilyenkor eszembe jut az otthoni parlagfű okozta kínlódás, már induláskor jelentkeztek a tünetek, ahogy megérkeztem Irunba, pár óra múlva az óceán és az erdő illata a pollenek által kiváltott allergia minden tünetét megszüntették.

Szebbnél szebb falvak követték egymást, amíg megérkeztünk Barróba, ahol a Fájdalmas Szűzanya templom a Niembro folyó kiszélesedett torkolata mögött áll. Készültünk az utikönyvekben leírt csodás látványra, ugyanis szép időben a víztükre a templomot tükrözi visza. Ehelyett, csak egy szürke párába burkolózó templomot láttunk, és esőfüggöny mögött, homályos fotót készítethettünk róla.

Mire elállt az eső, Nueva-ba, Asztúria legszebb falvába érkeztünk. Dél körül járt az idő, valami harapnivaló után kellett nézni. Helyi specialitásokat, kézműves termékeket áruló boltban bevásároltam, és a főtéren egy padon pótoltuk az elvesztett kalóriákat, hiszen a mai napra tervezett 38 km-ből még sok volt előttünk.

Azt hiszem, ezek után a finom kolbászról Nueva fog eszembe jutni. Olyan finom kolbászt, mint ott, talán soha nem ettem. Az is lehet, hogy csak nagyon jól esett, és azért éreztem, annyira finomnak. Mióta itt vagyok, hús egyszer került a tányéromra,  hal és tengeri herkentyű többször. Különleges volt, az Ernesto atyánál vacsorára felszolgált leves, ránézésre azonos volt a mi húslevesünkkel, azonban az általunk megszokott baromfi és egyéb húsok helyett hal volt benne.
Különleges fűszerezésével, igazi kulináris élmény volt.

Amíg ebédelgettünk, és nézelődtünk, egyre inkább az volt az érzésünk, hogy a település ünnepre készül, feldíszített utcák, terek, szinte minden ablakban zászló. A déli harangszót ágyúdörej kísérte.

Ünneplőbe öltözött embereket és egyre több népviseletet viselt nőt, férfit, gyereket láttunk.
Közben elindultunk, a Camino a templom előtt vezetett ki a faluból, amint megláttam a templom előtt gyülekező embereket akkor már tudtam, hogy Kisboldogasszony napja, Szűz Mária születésének emlék napjára készül az ünneplő gyülekezet.

Zenei kísérettel hamarosan megérkeztek a népviseletbe öltözött emberek, bevonultak a templomba, és kezdetét vette a szentmise. Kissé porosan, izzadtan mi is követtük őket, és egy rövid időre részesei voltunk az ünnepnek. Menni kellet, sok kilométer volt még előttünk, ugyanis a közbenső szállás lehetőség Ribadesella-ban lett volna elérhető, de mivel üdülő övezet része, szinte lehetelennek tűnt szabad ágyra lelni.

Ribadesella turisták által felkapott hely, csak egy  rövid sétát tettünk az óvárosban, megtekintettük a Santa Maria de Junco templomot, és a várost kettészelő Sella folyó hídján átkelve, kilométer hosszan gyalogolva  a homokos öböl sétányán hagytuk el a várost.

Fáradtan, éhesen, érkeztünk San Esteban de Leces-be.